modernizacja komputera- początek drogi...

Autor: Marek <ANTYSPAMmarek_g_at_gazeta.pl>
Data: Fri 22 Jul 2005 - 18:26:16 MET DST

Mam MSI 6330+Athlon 1800+, 728 MB RAM i 20 GB HDD.Ze względu na kłopoty z
podsystemem dyskowym kupiłem HDD SATA (Seagate 160 GB), wstawiłem kontroler
PCI SATA (SIL 3112 raid) i.... kicha. Już myślałem, że dysk mi wyfrunął
(wątek "problem z dyskiem SATA barracuda 160 GB" z 16 lipca), ale po
wstawieniu dysku do sprawnej płyty z kontrolerem sata (płyta gigabyte na
kt400) nie ma żadnych problemów,a gdzies doczytałem , że Barracudy niekiedy
miewaja kłopoty z SIL 3112). Ostatecznie: wymieniam conajmniej płytę i
pamięci.
KOmputera używam do pracy (office oraz delphi 2005:trochę wolne na moim
kompie-to podstawowa motywacja do zmiany...)i filmów (dobry TV-out w G550)

Plan najbardziej oszczędnościowy:
GA-7VT880 -217 zł
Kingston DDR 2 x 512MB PC-400 -467 zł lub 1*512 -253 zł

pozostaje stary procek,grafia (G550),obudowa (enlight 300 W) mam nowy
szybki dysk, szybsze pamięci. Rozwiązanie chyba najtańsze i "na
przetrwanie", bo trace jedynie kase zainwestowaną w płytę, w przyszłości
wymieniam płytę i procka, zostają pamięci,HDD.

opcja: sempron ze sredniej półki, ale w tym układzie wydaje mi się to
wyrzucaniem kasy (socket a płyta, socket a procesor- oba pozespoły raczej
na wymarciu)

I tu kilka pytań.
1. G550- TV-out.Czy rzeczywiście jest zdecydowanie lepszy od tv-out w
innych kartach ? Karta ma słaba wydajnośc w 3D, ale nie uzywam komputera do
gier. Liczy się 2D i TV out.

2. Na ile szybszy może być komputer po takiej modernizacji ? bedzie to w
jakiś znaczący sposób odczuwalne ? (większej wydajności potrzebuję jedynie
do delphi, w innych zastosowaniach nie jest denerwujący)

Wariant II

Wymieniam płytę (Gigabyte GA-K8NS), procesor, pamięci i pewnie zasilacz na
350 W... (modecom ?) . Płyty S754 obsługują AGP, więc mój g550 będzie mógł
zostać. Pozostaje dylemat, czy wziąć a64, czy semprona. Większy problem,
gdybym zdecydował się na A64, bo wtedy dochodzi wybór płyty: s754 vs s939 -
po pierwsze s939 są znacznie droższe, po drugie tam raczej nie bedzie agp i
trzeba będzie kupić nową kartę graficzną...

Najchętniej nic bym nie wymieniał, poczekał jeszcze jakiś czas i kupił
taniej A64 na s939.. Ale jak wspominałem komputer się sypie.
PS.
1. Jaka jest różnica A64 na S754 i s939 ?
2. Może cos z Intela???

--
Marek