Re: PII 400MHz vs. Celeron 466MHz

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 21 Jul 2005 - 20:52:19 MET DST

"Radosław Sokół" 2005072118085500@grush.one.pl

> Raczej nie staruszki.

(; To może masz ochotę je ode mnie kupić? ;)
Bardzo chętnie sprzedam. :) (aby kupić nowe)
To Barracudy. Nowszy ma dwa lata, starszy -- co najmniej trzy. :)

> Właśnie sprawdziłem całkiem
> nowego WD Caviara 7200 rpm 8 MiB cache -- w hdparm -t
> ma 50-53 MiB/s. I jest to raczej niezbyt wiarygodny wynik,
> bo przeprowadzony na próbce 160 MiB z powierzchni 40 GB;
> prawdopodobnie średni transfer byłby rzędu 45-50 MiB/s
> raczej.

Sprawdź (ale w realu) 15k rpm SCSI 320 na dobrym
komputerze -- jeśli masz taką możliwość. :)

A może ktoś ma dostęp do dobrej macierzy z takich dysków? :)

> Dlatego 70-80 wydaje się być całkiem sensowną wartością
> dla lepszych dysków. W sumie poszukam nawet z ciekawości
> osiągów obecnych dysków SCSI z górnej półki, ale wątpię,
> aby były one rzędu 100 MiB/s co najmniej.

Przed chwilą szukałem, ale to są informacje handlowe.
Warto poznać wartości z testów, z życia. :)

> SCSI musi mieć szybką magistralę, bo masz kilka urządzeń
> na jednym kabelku, a nie tak, jak w ATA, że masz np.
> 133 MiB/s na 2 napędy, lub w SATA, gdzie masz 150 MiB/s
> na jeden napęd (teoretycznie, oczywiście, bo nie wiem,
> czy jakiś mostek by wytrzymał 4 x 150 MiB/s :) ).

> Liczy się transfer średni.

Mnie właśnie interesuje ten maksymalny.
Średni może być zaniżony z różnych powodów,
a maksymalny z kolei ,,podniesiony'' elektroniką. :)

W każdym razie -- trudno wymagać, aby nowoczesny dysk SCSI,
przeznaczony do zadań poważnych, ze stosownym cachem 16 MiB
(czy większym) i z kolejkowaniem dał wyniki niewiele lepsze
od tych, które dają moje dyski ATA66 z ,,cachem'' 2 MiB. :)

E. :)