Re: kupuje komputerek dla Jr - help me

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 19 Jul 2005 - 00:54:40 MET DST

Użytkownik "wcale_nie" <wcale_nie@interia.pl> napisał w wiadomości
news:dbh7t0$4d0$1@inews.gazeta.pl...
> Hello!
> Jak zwykle przychodze, gdy czegos potrzebuje
>
> Otoz JR uzbieral 2500 na komunie - chce za to kupic komputer z plaskim
> monitorem (lcd - czy jak to sie tam zwie).
>
> JR ma 8 lat i na sprzecie sie nie zna. Ja jestem starym trepem i tez na
> czasie nie jestem
>
> Ktos pomoze zestawic mi sprzet tak by zmiescic sie 2500 PLN ?
>
> Wiadomo - priorytetowo chlopak traktuje gierki Ale tez bez przesadyzmu -
> nie musi byc to jakis mega wymiot - z reszta wiadomo - finanse
> [...]

Skoro do gier to nie ma większego znaczenia; aby tylko była stabilna.
Róznice w szybkości między najwolniejszymi a najszybszymi i tak są
niewiększe niż parę %. Najzupełniej wystarczy Asrock KT600.

> - Procesor (cos z serii AMD - bo taniej)?

Nawet najtańszy dostępny CPU - Sempron 2200+ (1500MHz) - najzupełniej
wystarczy do wszystkich gierek (aktualnych i tych z najblizszego roku). Na
każdej płycie z FSB 400 podkręci się bez problemów na 1800MHz.

> - Karta grafiki ?

R9550,R9600Pro,GF6200,GF6600,R9800Pro - ustawiałem cenowo. Ale najlepiej
minimum 6200.

> - 512 ram chyba starczy

Na razie tak, ale za parę miesięcy dorzucasz kolejne 512 (chociaż Ram jest
tani, markowa 512-kę beż problemu poniżej 200zł się dostanie)

> - dysk? - teraz minimum chyba 80 gb sie kupuje - czy jak - nie
> potzrebujemy
> megapojemnego

Każda girka to parę giga; HDD 80 to minimum