Re: 4 monitory LCD który wybrać?

Autor: Kurciok <kurciok_at_poczta.BEZSPAMUonet.pl>
Data: Mon 18 Jul 2005 - 14:17:28 MET DST

> 1. jezeli nie wiesz jaka jest roznica między VA a TN -> www.mva.pl +
> tamtejsze forum

> 2. kontrast ma najmniejsze znaczenie i wcale nie jest tak ze im większy
> tym lepiej.

No własnie podejrzewam że oko człowieka przy kontraście 1500:1 a 600:1 już
nie widzi różnicy. Także zastanawiam się czy jest sens wydawać 500zł na
monitor z tym lepszym kontrastem. Może lepiej kupić ten mniej smużący.

> 3. 173P+ będzie wg mnie najlepszy z podanych ale będzie bardziej
> smuzył niz monitor na TN (w PCP kosztuje 1440zł)
>
> 4. najtanszy LCD 17" 8ms TN z DVI to Hyundai L72D+ 950zł brutto

Hmm w tej cenie lepszy chyba jest Samsung 713N, ma dużo większy kąt
widzenia.

> 5. czy kupujesz monitor "na parametry" czy do jakiś zastosowań (np
> oglądania obrazu:) ?

To chyba pytanie retoryczne :) chce mieć monitor najlepszy (z najładniejszym
obrazem) w podenej grupie cenowej. Jako że nie mam możliwości zobaczenia
tych monitorów na żywo to kieruje się parametrami. Acz kolwiek wiem że
parametry moga być mylące dlatego własnie pytam się co polecacie. W gry
komputerowe raczej nie gram ale oglądam dużo filmów, a na codzień przy
komputerze głownie programuje.