Jak przetestowac glosnik centralny z zestawu 5.1 ?

Autor: Matnet <matrixnet(antyspam)_at_o2.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 23:21:18 MET DST

Witam, jestem posiadaczem zestawu glosnikowego Creative Inspire T5900
(http://www.benchmark.pl/artykuly/glosniki/Creative/strona-2.html).
Przedni głośnik centralny jest dwudrożny, podobnie jak dwie przednie
satelitki. Podczas odtwarzania dźwięku 5.1 (np w filmach dvd)
zauwazylem ze dzwiek z mniejszego glosniczka w satelitach jest
slyszalny natomiast w centralnym ciezko mi go uslyszec. Zastanawiam sie
czy tak poprstu jest, czy to moze byc wina uszkodzonego mniejszego
glosniczka (chyba tweeter sie na to mowi) w centralnym glosniku...

Czy sa jakies programowe metody sprawdzenia czy tweeter w centralnym
glosniku dziala prawidlowo, ewentualnie może jakieś inne metody ?

Ze specyfikacji technicznej zestawu wynika rowniez, ze centralny
glosnik ma wieksza moc (20W) niż przednie satelity (po 8W). Czy to tez
sie da jakos sprawdzic ?

Z gory dziekuje za wszelka pomoc. Pozdrawiam.