Re: Dziwne zachowanie uk³adu rozruchowego p³yty.

Autor: CosteC <costec_at_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Data: Fri 15 Jul 2005 - 14:03:37 MET DST

U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac.wytnij@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:1myupnergpmzr$.dlg@irish.pl...

> My¶lê sobie ¿e sekwencja startowa wygl±da tak mniej wiêcej:
> 1. naciskamy guzik.
> 2. Przerzutnik generuje start zasilacza.
> 3. Pojawia siê napiêcie zasilania i z ma³± zw³ok± "Power OK" (szary
> przewód)
> 4. Startuje bios i robi swoje
> 5. Podczas wy³±czania kompa uk³ad reaguje tak jak go ustawi c-mos,
> który jest przecie¿ zasilony i w³±czony i mo¿na go odczytaæ.
> Fajno by by³o jakby kto¶ potwierdzi³ lub poda³ w³a¶ciwy mechanizm :)

My¶lê ¿e naciskasz ON, jaka¶ logika zwiera przewód startu zasilacza, BIOS
chodzi pewnie i tak na zasilaczu stand-by, czeka ile¶ czasu na sygna³
power-good jak jest ok to w³±cza resztê.

Mo¿e nie masz power-good? Zmierz napiêcia zasilacza. Miernikiem.
Mo¿e zwroka od czyszczenia CMOSu sie nie wiem.. obluzowa³a czy co¶? Mo¿e sie
telepie i czasem czy¶ci? Tam jest taka ¿e jak sie od³±czy to jest normalnie
czy wtedy nastêpuje czyszczenie?

> Ju¿ raz ten klawisz wyd³ubywa³em ¿eby go opi³owaæ :) bêdê musia³
> powtórzyæ operacjê. Ale ta dysfunkcja to pryszcz, prawdziwy problem
> to odnalezienie powodu dla którego niezwolnienie wy³±cznika powoduje
> utratê zawarto¶ci c-mosu. P³yty K7S5A znane s± z tendencji do utraty
> c-mosu i niewykluczone ¿e jeste¶my na tropie dlaczego to robi± :)

Rozumiem ¿e w dokumentacji nic nie ma? W sumie to mog³o by byæ czasem
wygodne ¿e jak trzymasz przycisk np 10s to czy¶ci BIOS do ustawieñ
fabrycznych. kompa nie trzeba rozbieraæ. Ale to rozwarzania. Bateria jest
OK? Mo¿e s³aba?

CosteC