Re: Dziwne zachowanie układu rozruchowego płyty.

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Thu 14 Jul 2005 - 15:22:27 MET DST

> Standard ATX 2.0 odpowiada na twoje pytanie pozytywnie
Nie wydaje mi się żeby standard ATX miał cokolwiek wspólnego z
układem rozruchowym. Standard ten kończy się na: Zielone z czarnym
zwarte - zasilacz działa. Rozwarte - zasilacz nie działa.
        Układ rozruchowy musi realizować 3 funkcje:
1. Krótkie zwarcie przycisku - przerz. bistabilny zaskakuje i podaje
zwarcie na przewód startowy zasilacza.
2. Długie zwarcie przycisku lub sygnał "wyłączyć zasilacz", z płyty
gł. - przerz. bistabilny wraca i rozłącza zielone z czarnym :)
        No i musiało by to tak być zrobione by trwałe przyciśnięcie
przycisku startu nie było interpretowane jako ciąg sygnałów
wystartuj/zastopuj/wystartuj/zastopuj...

> konstukcja BIOSu
Mógłbyś nieco rozwinąć tą myśl? Bios (a zwłaszcza jego pamięć
zapisywalna) IMO nijak ma się do akcji układu rozruchowego.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon2400+, 512MB SDR, GF4MX440, Feel 300W***