Re: Marko excel - usuwanie pustych komórek

Autor: plusz <plusz.usuwalny_at_na.irc.beztego.pl>
Data: Wed 13 Jul 2005 - 15:43:16 MET DST

Użytkownik "mattihau" <mattihau@op.pl> napisał w wiadomości
news:db331f$lsm$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Mam zapewne głupie i bardzo porste pytanie albo
> i prośbe potrzebuje "formułe" albo coś takiego, programik w visual basicu
> do excela który z zaznaczonego obszaru usunie mi puste komórki...
> powiem ze przekopałem wszystkie funkcje i pomoce i nie moge sobie z tym
> poradzic

hmmm...
a ja wszedłem
a) na google i wpisałem "zaznaczenie pustych komórek excel"
b) kilknąłem F1 i wpisałem w okno "zaznaczyć puste komórki"

i otrzymałem odpowiedź:

"Zaznaczanie komórek zawierających określone dane

  1.. Aby zaznaczyć wszystkie komórki tego typu w aktywnym arkuszu, kliknij
dowolną komórkę.
  Zaznacz zakres zawierający typ komórek, które chcesz zaznaczyć.

  2.. W menu Edycja kliknij polecenie Przejdź do.
  3.. Kliknij przycisk Specjalnie.
  4.. Wykonaj jedną z następujących czynności:
    a.. Aby zaznaczyć puste komórki, kliknij przycisk Puste.
    b.. Aby zaznaczyć komórki zawierające komentarze, kliknij przycisk
Komentarze.
    c.. Aby zaznaczyć komórki zawierające stałe, kliknij przycisk Stałe.
    d.. Aby zaznaczyć tylko komórki widoczne w zakresie przecinającym ukryte
wiersze lub kolumny, kliknij przycisk Tylko widoczne komórki.
    e.. Aby zaznaczyć bieżący region, taki jak cała lista, kliknij przycisk
Bieżący region.
"

teraz tylko wystarczy nagrać makro i gotowe :)

Sub pustekomorki()
    Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Select
End Sub

jeśli ta porada rozwiązała twój problem, możesz wejść na moją stronę i
kliknąć w bannerek google :)

--
pozdrawiam
plusz ( http://www.plusz.pl )