Re: wasze zdanie o laptopie???? OT o gwarancjach...

Autor: Markus Sprungk <msprungk_at_gmail.com>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 09:01:08 MET DST

Marek Dyjor napisał(a):

> poczytaj może co tam pisze....
>
> http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=417

No czytam:

Wraz z wejściem w życie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176) 1
stycznia 2003r. straciły moc przepisy Kodeksu cywilnego mówiące o
gwarancji. Obecnie przepisy te mają zastosowanie jedynie w umowach między
przedsiębiorcami lub między osobami prywatnymi.

> w którym miejscu?

W tym, który dotyczy roszczeń Konsumenta :)

> w przypadku skorzystania z reklamacji w ramach niezgodności z umową
> stroną dla klienta jest tylko sprzedawca. W ramach reklamacji należy ustalić
> wymagany czas usunięcia usterki.

...więc sprzedawca ustala czas na 1,5 roku. Może być? :)

> Nie można go przeciągać bo klient może się
> powołać na to, że przedłużająca się naprawa narazi go na "na znaczne
> niedogodności".

Jasne, więc z góry założy się okres najbardziej odległy by taka sytuacja
nie miała miejsca

> W ostateczności może to skończyć się w arbitrażu albo w sądzie.

Dokładnie. Spotkałeś się z taką sytuacją? :)

> IMHO to można by uznać że nawet kilku dniowe pozbawienie klienta komputera
> jest znaczną niedogodnością. Dla reportera jeden dzień bez aparatu to
> znaczna
> niedogodność itp. ten punkt ustawy daje bardzo szerokie pole do
> interpretacji.

Ale zawsze to będzie wyłącznie interpretacja, którą może rozstrzygnąć tylko
sąd

> naraża klienta na znaczną niedogodność.

Ale nie postępuje wbrew przepisom, które nie precyzują terminu naprawy

> Czy naprawdę pisząc o dwu letniej gwarancji sklepowej popełniłem tak wielkie
> nadużycie?

Tak, bo to_nie_jest_gwarancja. Jeśli upłynie 6 miesięcy od sprzedaży to Ty,
jako klient, będziesz musiał udowodnić, że niezgodność istniała w momencie
zakupu. Sprzedawca może się centralnie wypiąć na Twoje żądania

> Pożytek z dyskusji jest taki że może czasem ktoś znajdzie odnośniki do
> obowiązującego prawa. Ponadto FK jest pomocna jako konsultant w sprawach
> reklamacyjnych (przetestowane osobiście).

Tak, zwłaszcza jak wygadują brednie o możliwości zwrotu towaru do 7 dni
:))))

Vide FK Katowice.

ICQ: 79050392                  msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk