Laptop dla programisty

Autor: Brzezi <usunto.brzezi_at_enter.net.pl>
Data: Mon 11 Jul 2005 - 21:58:29 MET DST

Czesc.

Jade we wrzesniu na wymiane do irlandii, z tego powodu potrzebuje laptopa,
jestem programista (java), w tej chwili moj domowy komputer to Athlon
2000+2200+, 1280MB ramu, potrzebuje czegos co conajmniej zastapi mi
ten komputer :)

wiec minimum wymagania pamieci to 512
(czy ewentualnie kupienie laptopa z pamiecia 256, i potem dolozenie w
serwise drugie tyle, to duzy problem? czy robia to od reki? i czy oplaca
sie cos takiego ewentualnie?)

jestem zwolennikiem AMD dlatego interesuje mnie procesor Turion, BTW jakie macie
zdanie o tych procesorach? czym kierowac sie podczas wyboru procesora?
centrino vs turion? (celerno-m odpada, nie lubie celeronow)
jak do tych procesorow maja sie AMD64(mobilne), wiec rozwazam raczej tylko
te trzy procesory (turion/amd64/centrino)

czas pracy na bateriach? no mysle zeby dalo sie 2h popracowac conajmniej

jakie macie zdanie o monitorach 15.4"? w tej chwili posiadam monitor LCD
19", za 15.4" jest za mna wieksza powierzchnia ekranu...

DVD-RW mogloby byc, ale niekoniecznie...

raczej wifi bedzie potrzebne

grafika nie musi byc nic specjalnego, w tej chwili mam matroxa G550

I jeszcze takie pytanie, czy oplaca sie sprowadzac laptopa z USA? bo mam
znajomego pilota, ktory mozliwe ze moglby mi przywiesc stamtad komputer...
oplacalne wzgledem tego, ze w kraju bede kupowal laptopa na firme, wiec vat
i podatek od tego odchodzi, wiec kosztowac mnie to bedzie ok 70% normalnej
ceny...

jak jest z gwarancja laptopow z USA? jest chonorowana w polsce(irlandii)?

na laptopa chce przeznaczyc ok 3500-4000zl(no max 4500)

jaka marke wybrac? w polsce/USA?

najatrakcyjniej prezentuja sie laptopy ACERA czy MAXDATA to zupelnie trzeba
omijac? (bo nie powiem, ceny maja bradzo atrakcyjne) rozwarzam jeszcze
asusa, moze jakas toshibe, co jeszcze mozeci do moich wymagan
zaproponowac...?

w tej chwili np, moglbym sie zastanawiac nad tymi modelami:
ACER ASPIRE 5002WLMi XPH 3640zl
ACER TRAVELMATE 4152LMi XPH Sonoma 4140zl

PS acha, jeszcze tak dodam, najlepiej jakby caly osprzet laptopa dzialal w
linuksie... wiecie moze jak jest ze wsparciem dla obecnych kart wifi w
linuksie?

z gory dzieki za pomoc

Pozdrawiam
        Brzezi

--
[    E-mail: brzezi@enter.net.pl ][  brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111            ][   21:26:10 up 58 days, 23:55,  4 users,   ]