Kolory w monitorach lcd

Autor: T.N. <xyzxyz_at_gazeta.pl>
Data: Thu 07 Jul 2005 - 22:54:38 MET DST

Witam,
Jakiś czas temu spacerowałem sobie po MM i ze zdziwieniem stanąłem
przed "scianą" monitorów lcd. Dużo słyszałem o słabej jakości
dostarczanego tam sygnału, nieodpowiednim wyregulowaniu itp. ale tam
sytuacja była wręcz makabryczna - każdy panel wyświetlał to samo
zdjęcie w zupełnie innych kolorach. Była to jakaś jesienna alejka z
kolorowymi liśćmi przy czym na różnych modelach liście były w zupełnie
innych kolorach. I nie były to jakieśtam subtelne różnice - na
niektórych była mocna czerwień, na innych kolor taki... żółto zielony,
a na jeszcze innych kilkadziesiąt różnych pośrednich
"okołopomarańczowych" odcieni. I nasuwa się takie pytanie: czym to jest
spowodowane - czy tylko niewłaściwym sygnałem z MM i w normalnych
"domowych" warunkach monitory te dawałyby takie same kolory, czy może
dla lcd to już tak jest, że każdy wyświetla barwy "na swój sposób"? Bo
nawet jeśli wziąć pod uwagę słaby sygnał to przecież dla wszystkich
monitórów jest on taki sam, więc nie rozumiem skąd aż tak drastyczna
rozbieżność.

T.N.