Re: Wiatraczek na AGP?

Autor: <lev_at_k>
Data: Tue 05 Jul 2005 - 19:26:18 MET DST

keshi wrote:

> Zauwazylem, ze w moim kompie wiatraczek z napisem AGP x8 strasznie charczy,
> i obciera o radiator. Chcialbym go wymienic na jakis cichy bo ten dzwiek
> mocno mnie denerwuje.

Jesli chodzi ci o wentylator mostka pólnocnego plyty głownej (wiem że na
wielu np. KT333 umieszczano takie śmieszne naklejki w stylu "AGP x8") -
to najprościej wyrzucić całe to małe badziewko wraz z miniaturowym
pseudo-radiatorkiem pod nim i zmienić na np. Zalmana NB-32J lub NB-47J
(większy, raczej dla "ambitnych" i fanów OC, mniejszy 32J normalnie
wystarcza). Nie ma w nich części ruchomych więc sa bezgłośne i nic Tobie
się już w nich nigdy nie zepsuje..

> Szukalem na googlach czegos takiego: chlodzenie agp, wiatraczek agp,
> wentylator agp i nic.
> Czy ktos moglby mi napisac jak takie cos sie nazywa i czy w ogole mozna to
> gdzies kupic?

Jesli to jest to o czym myślę - to nazywa sie to chłodzenie *chipsetu*
ew. mostka pólnocnego.. A jesli naprawde chodzi ci o chłodzenie karty -
to polecam gotowe dedykowane do danej karty zestawy np. Arctic Cooling
lub Zalman.

> Jesli tak to ile mniej wiecej kosztuje?

Allegro.pl Komputery -> Akcesoria -> Chłodzenie i tuning ->
Wentylatory/radiatory

> Z gory dzieki!
>
> pozdr.
> k.