Re: Problem z uruchomieniem ...

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Tue 05 Jul 2005 - 16:24:11 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Możliwe, że to pamięć. Musiałaby być jednak bardzo uszko-
> dzona, żeby BIOS nie mógł dokonać dekompresji poprawnie.
> Wymień dla testu, ale widzę marne szanse.
>
> Ten komunikat świadczy najczęściej o uszkodzeniu zawartości
> pamięci Flash EEPROM przechowującej BIOS. Jeżeli masz układ
> EEPROM w podstawce, możesz spróbować go wyjąć i włożyć na
> nowo (może lekko nie kontaktuje), ale możliwe, że jedynym
> sposobem uratowania płyty będzie ponowne wgranie BIOSu.
>
> PS. Co zrobiłeś, że się zaczął pojawiać ten komunikat?

Panie Radosławie,

To dokładnie IDENTYCZNY problem jak miałem jakieś dwa tygodnie temu. Te
same komunikaty.
Wtedy okazało się że winne były kabelki zasilające hdd. Choć pewny nie
jestem.
Również wyjąłem na jakiś czas eprom i pobawiłem się kabelkami
zasilającymi i pomogło - dokładnie jak Pan radził ;)

Pozdr.
Wojtek