problem z pamiecia w plycie Epox EP-8RDA3

Autor: zio <zio_at_o2.pl>
Data: Sun 03 Jul 2005 - 22:54:04 MET DST

Mam plyte glowna Epox'a EP-8RDA3. Sa tam 3 wejscia na pamiec, w tym dwa maja
dzialac, jako dual channel. Wlasnie zalatwilem sobie dodatkowe dwie kosci
(kazda jest inna: kingston 256MB/333, 128MB/400 i 256/400 chyba, takze
kingstona). Wsadzilem je do komputera (na kanale dual channel znajduja sie
dwie kosci po 256 [o roznym taktowaniu], a na dodatkowym kanale 128MB). Tu
pojawia sie problem, tzn. bios poprawnie wykrywa ilosc pamieci, czyli 640MB
i automatycznie wlacza dual channel (o czym mnie informuje i nie wiem, jak
wylaczyc ten dual), ale juz windows widzi tylko 256MB (sprawdzalem roznymi
programami). Czy wlozenie dwoch roznych kosci na kanal dual channel moze
powodowac taka sytuacje? Jezeli tak, to czemu bios poprawnie pokazuje ilosc
pamieci?

Z gory dzieki.