Re: GeForce FX a GeForce 6

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 03 Jul 2005 - 16:13:18 MET DST

Biohazard wrote:

> Czym różni się technicznie GeForce FX od GeForce 6 - oprucz oczywiście
> taktowania.

Architekturą - czyli sprzetowe DX9c w serii 6xxx (a wiec PS 3, VS 3 itp.).

> Chodzi mi o to, czy może byc taka sytuacja że jakaś gra pójdzie na GF 6 a
> nie da rady na GF FX z powodu braku jakichś efektów

Gry sa pisane pod różne generacje kart graficznych - kiedyś zapewne jako
minimum będzie karta ze wsparciem DX9c, ale w tych czasach płynnie na
niej chodzić będa zapewne jedynie gierki w rodzaju Saper 3D ;-)

> Noszę się z zamiarem zakupu kartty graficznej i nie wiem za bardzo co
> wybrać - czy GF FX 5900 czy GF 6600 - GF 5900 wychodzi taniiej ale czy w
> przysżłości nie będzie takiej sytuacjio że coś pójdzie na GF 6600 a nie
> pójdzi ena GF FX 5900 ?

Też miałem taki dylemat (modowalny GF 6200@6600 v. referencyjny GF
5900XT w identycznej cenie). Jesli bierzesz pod katem gierek - nie
zastanawiaj się - np. jednostki pikselshader w szóstrej generacji kart
nvidii sa ogólnie chwalone i bardzo wydajne w przeciwieństwie do nieco
"skopanej" technologicznie serii piątej. A to właśnie o takie efekty
będą opierać się wymagajace gierki (i tu będa traciły wydajnościowo
starsze karty). Oczywiście nie wyklucza to że przy innych zastosowaniach
np. wykorzystujacych OpenGL starsze GF 5xxx mogłyby "zabłysnąć" - ale na
pewno nie w najnowszych gierkach..

Pozdrawiam