Re: [OT] Re: jak podzielic internet - sygnal radiowy

Autor: netcomp <netcomp_at_gazeta.pl>
Data: Sat 02 Jul 2005 - 21:39:37 MET DST

> jak napisal DooMiniK, napisz co dostajesz od ISP i co chcesz zeby z tego
> wyszlo.

dzięki za cenne uwagi.

Aktualnie mam dostarczany internet drogą radiową. Na dachu mam antenę
paraboliczną która jest podłączona do komputera. Długość przewodu antena -
komputer 11 metrów.

Za kilka dni przenoszę się do nowego domu - 300 metrów dalej i będę miał
następujący problem - od anteny do komputera będzie ponad 25 metrów.
Z informacji providera wynika, że to stanowczo za dużo - podobno sygnał
będzie zbyt słaby. Dlatego wymyśliłem, że sygnał z anteny mógłby "wchodzić"
do urządzenia umieszczonego na poddaszu nieopodal anteny, a następnie sygnał
byłby dostarczany bezprzewodowa w obrębie domu.

Cały czas nie wiem jakie urządzenie sobie z tym poradzi.

Użyłem skrótu myślowego piszac że "typowe routery pozwalaję dzielic sygnał
adsl" mając tak naprawdę na myśli to, że na np. allegro większość urządzeń w
rozsądnej cenie służy właśnie to tego.

Proszę o dalsze informacje a najlepiej propozycje konretnego rozwiązania
sprzętowego.
Z góry dziękuję