Re: ga-k8n

Autor: mdrok <brak_at_adresu.pl>
Data: Sat 02 Jul 2005 - 11:41:44 MET DST

Użytkownik "Piotr Wydymus" <motaboy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:b931gx1wnah9.iv05511y4x8l.dlg@40tude.net...

> Jeśli BIOS ma wyłączony SMART, to żaden program go nie odczyta. Na pewno
> jest tak przy płytach MSI - być może podobnie tutaj.

Faktycznie w biosie były wyłączony jak przełączyłem się na tryb zaawansowany
ale i tak nic z tego.
Wszelakie programy nie widzą w ogóle dysku a w windowsie jest tylko widoczny
jako SiImage SCI Disk Device...a we właściwosiach kontrolera Silicon Image
Sil 3114 SoftRaid 5 Controller widoczny jest model dysku- Samsung HD120IJ.
Current Transfer Mode jest jako Ultra DMA mode 6, Serial link speed
Generation 1 (1,5Gb/s). Prawidłowe to są parametry dla Sata-II?
Zastanawia mnie, że chyba za wolno pracuje dysk. HDtach podaje w quick
benchu wynik burst speed 93,9MB/s a average read 49,6MB/s. Na wykresie
widać, że to gorzej od SATA 150 a nawet ATA UltraDMA6. A poza tym niezły z
niego traktor.