Re: Kolejny notebook zalany

Autor: soft <soft0_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 01 Jul 2005 - 19:27:58 MET DST

Pawel napisał(a):
> Witam wszystkich,
> wczoraj zalalem swoja Toshibe kawa. Po przeczyszczeniu klawiatury pudelko
> nawet dziala. Zacinaja sie niektore klawisze - ale sprobuje jeszcze raz ja
> przemyc - ewentualnie wymienie na nowa.
> Mam jednak wiekszy problem - temperatura procesora stale utrzymuje sie w
> przedziale 50-70 stopni - mimo ze pudelko stoi nie uzywane.
> Spowodowane jest to, iz zarowno pod win xp jak i pod debianem uzycie
> procesora jest caly czas na poziomie 90-100%. Procesami obciazajacymi cpu
> sa: system (winxp) oraz kacpid (debian).
> [...]
Witam
Bardzo dziwna usterka. Zazwyczaj po zalaniu komputerek przestaje calkiem
funkcjonowac - zwarcia powoduja uszkodzenia ukladow, przepalanie sie
sciezek itp. Jezeli dziala, uszkodzonia sa powazniejsze - np. nie
dziala dysk twardy, wyswietlanie na LCD, itp.
Jedyne co przychodzi mi na mysl to uszkodzenie czegos zwiazanego z
regulacja szybkosci procesora (speed step). regulacja taka wiaze sie tez
z regulacja napiecia, wiec moze to jakis uklad stabilizujacy napiecie
na procek albo tez przetwornica DC-DC.
A rozebrales sprzet i zajrzales do plyty glownej, ew. probowales ja
czyscic?
Pozdrawiam
Adam