Re: Śmierć dysku?

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Fri 01 Jul 2005 - 19:16:02 MET DST

Piotr Wydymus napisał(a):
> Nie słyszałeś tego dźwięku... :) To coś jak skrzyżowanie pisku "widelcem po
> talerzu" ze startującym odrzutowcem.

To jak już jesteśmy przy odgłosach wydawanych przez dyski WD to niech
ktoś mi wytłumaczy to, co mnie wczoraj spotkało: dysk WD84AA(ten sam,
który opisywałem przy okazji pytań o SMART-a) podstanowiłem zamontować w
dużej zatoce bo małe się skończyły a kieszeń mam tylko ATA-33. Wziąłem
więc obudowę od starego CD-ROM-a, troszkę skróciłem, odciąłem fragment
tylnej ścianki i wywierciłem 4 otwory by można było dysk od spodu
przykręcić(z zachowaniem odstępu izolacyjnego). W tejże obudowie
zamontowałem dysk w dużej zatoce. I po pewnym czasie dysk zaczął bardzo
dziwnie hałasować - coś jakby nieregularny szum albo syk i do tego
intensywne skrobanie głowicami. Przestraszyłem się co niemiara. Takie
hałasowanie pojawiało się i zanikało samoczynnie. W trakcie kontrolka
aktywości dysku była zgaszona a dysk nie odpowiadał na komendy
kontrolera. Żeby było jeszcze ciekawiej to jeśli hałasowanie trwało i
został wykonany twardy reset to dysk dalej hałasował a BIOS go nie
wykrywał. Po przełożeniu dysku z powrotem do kieszeni jak na razie
wszystko jest OK. HDD Health nie wykrył żadnych niepokojących zmian w
Smarcie.

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066