Re: nie widzi dysku 160

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 30 Jun 2005 - 21:39:21 MET DST

Użytkownik "mbe" <psych@NOSPAMmaster.pl> napisał w wiadomości
news:da0tbh$44t$1@ns.master.pl...

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> jest i jest pokazany jako offline ;|
> za chlpere nei idzie go uruchomic. Sa na nim 2 partycje, z czego
> jedną (mniej ważną) odzyskałem programem testdisk
> niestety ten sam program nei chce znalesc pozostalej (okolo 100mb)
> partycji :((
> co robić?

Teraz się pytasz? Trzeba było nic przy nim nie grzebać. Najwyraźniej
wcale Ci na tych danych nie zależy. . .

Hmm... woluminy na dyskach dynamicznych są zdefiniowane w specjalnym
obszarze na dysku, który XP przeczyta, ale już np. Testdisk nie.
Testdisk może przeczytać jedynie starą tabelę partycji, zachowywaną na
dysku w przypadku jeśli został on skonwertowany z dysku podstawowego
do dysku dynamicznego. Gdyby więc dysk powstał poprzez takie
skonwertowanie, to Testdisk pewnie widziałby wszystkie partycje, z
jedną jedyną różnicą - wszystkie miałyby identyfikator hexa 42.
Wówczas sprawa byłaby prosta, wystarczyło by ręcznie zmienić te
identyfikatory na właściwe tj. hexa 07 dla NTFS, 0C dla FAT32, 0F dla
extended. Jeśli jednak Testdisk żadnych partycji nie zobaczył, czyli
na dysku nie było tabeli partycji, to Twoje odzyskiwanie skończyło się
na utworzeniu tej tabeli od zera i wpisaniu doń pierwszej, podstawowej
partycji (którą dość prosto można było zidentyfikować); niestety
jednak, reszty woluminów tak nie odzyskasz. Nie mówiąc o tym, że przy
okazji zamazałeś kawałek dysku. Wówczas pozostaje tylko mieć nadzieję,
że zadziała inny sposób - należałoby Testdiskiem ponownie zmienić
identyfikator "odzyskanej" partycji na hexa 42, a następnie w
Menedżerze dysków wybrać "Skanuj dyski ponownie" oraz - po wskazaniu
Twojego dysku - "Uaktywnij ponownie dysk". Jeżeli dysk wróci do stanu
Online, to jesteśmy w domu; jeżeli nie - trzeba będzie zrezygnować z
dalszych prób ożywienia dysku dynamicznego i spróbować jakimś edytorem
dysków (Testdisk być może się nada) odszukać bootsektor utraconego
woluminu, a następnie dodać go ręcznie do tabeli partycji.

P.S. A gdzie backup?

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/