TABLETY - Toshiba Tecra M4 -

Autor: Seweryn Szast - INCIO <_at_incio.wp.pl>
Data: Thu 30 Jun 2005 - 17:59:23 MET DST

Czesc,

kilka dni temu pisalem tutaj na temat wyboru tabletow, decydowalem sie i
decydowalem, porownywalem i w koncu z Fujitsu Lifebook T4010 zrobila sie
Toshiba Tecra M4. Dla ciekawych podrzucam linki w celu porownania. Fujitsu
Modele T4000 - http://42.pl/url/dav a konkretnie ten FPCM10461
oraz Toshiba M4-S435 - http://42.pl/url/daw - PDF.
W broszurze Tecry podaja, ze ma ona Bluetooth Antenna. W sklepach
internetowych pisza z kolei, ze Bluetooth nie ma w Tecra M4. Jak myslicie
jak to w koncu jest. Moze chodzi o to, ze nie ma tej rozszerzonej sieci
Bluetooth, cos jak PAN lub tym podobne. Zreszta modul Bluetooth zawsze mozna
dokupic.
Napisze jeszcze dlaczego wybralem Tecre. Otoz po pierwsze uznalem, ze nie
bede psul sobie wzroku na 12.1" Fujitsu, a okazuje sie, ze roznica miedzy
12.1" a 14.1" to 5 cm. Poza tym Tecra ma wiecej portow, wiec wydaje mi sie
bardziej przyszlosciowym modelem. Tecra posiada w standardzie dyski 5400 a w
Fujitsu tylko 80GB jest taka. Grafika w Tecra jest oddzielna dla karty,
takze chyba i wydajnosc tejze powinna byc lepsza. Ogolnie Tecra wydaje sie
byc modelem lepszym za mniejsze pieniadze.
Gwarancja Toshiby to 3 lata i jest "International" - musze sie tylko
upewnic, czy w Polsce nie bedzie problemu z ewentualnym serwisem. Chociaz do
tej pory nic co kupilem za oceanem nie zepsulo sie, to wole dmuchac na
zimne.
Jeszcze jedno, Tecra trzyma tylko 3 godziny max na 1 baterii a Fujitsu do
5h. Pomyslalem, jednak, ze dokupie dodatkowa baterie i bede dokladal ja
zamiast DVD+/-R gdy zajdzie potrzeba. Wtedy Tecra trzyma do 6h. Fujitsu z
opcja drugiej baterii to juz jednak 8h :) Ale cos za cos :)
Ogolnie to poszukuje czegos na ostatnie lata studiow, ale takze do pracy w
domu i w podrozy. Zastanawialem sie czy wybrac komputer z nagrywarka DVD,
ale doszedlem do wniosku, ze ten standard nagrywania bedzie niedlugo tak
tani i popularny jak CD-R i to mnie przekonalo do Super Multi DVD-R (szkoda
,ze to nie Blue-Ray).
Teraz jedna z wazniejszych rzeczy. Tecra na stronie Toshiby kosztuje $1999 +
podatek + wysyłka + bateria i wychodzi jakby nie patrzec okolo $2282
Natomiast ja znalazlem cos takiego - http://42.pl/url/dax wyglądają na dość
poważny sklep a moja Toshiba z 3-letnią gwarancją producenta = $2142 czyli
okolo $140 taniej. A za tyle to juz mozna kupic w tym samym sklepie 512MB
MEMORY UPGRADE PC2700 i jeszcze na dobre lody zostanie. Normalnie rewelka
jak dla mnie. Zreszta tutaj tez podobne oferty - http://42.pl/url/day.
Doradzcie co i jak. Moze ktos juz kupowal w ten spsob.
Napisalem to wszystko, bo moze ktos by doradzil mi, albo skomentowal moje
rozwazania lub odpowiedzial na niektore watpliwosci.
Oczywiscie Tecra to bylby tez niewatpliwie gadzet, pewna ciekawostka dla
mnie.

Pozdrawiam i dziekuje,
Incio