Re: pamięci jednostronne a dwustronne

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Thu 30 Jun 2005 - 09:06:07 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Nie da się na oko. Powinno być to jednak napisane w dokumentacji
> modułu. Np. Kingston ma dość konsekwentne nazewnictwo i daje
> PDFy z dokładnym opisem organizacji danego modelu.

No patrz, a ja zawsze patrzyłem i widziałem. Może mam nietypowe oczy,
takie, co widzą, po ilu stronach płytki są przylutowane układy ;)

> Jak ktoś tak napisze to napisze źle, bo oczywiście nie ma
> to żadnego związku :)

że niby co?

Są banki logiczne i są banki fizyczne, czyli "strony" modułu. Pamięć
"dwustronna", to taka z dwoma bankami fizycznymi, czyli z układami
właśnie po obu stronach. To, po ilu stronach są układy, ma duże
znaczenie, np. przy Athlonie 64, który szybko obsłuży tylko trzy banki
fizyczne na jednym kanale (w nowszych mieli to poprawić). A banki
logiczne akurat w tym przypadku nie mają znaczenia.