Re: RAID1 i instalacja Windows 2000 ?

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 01:44:26 MET DST

Maciej <orbity@wp.pl> napisał(a):

> Witam
>
> Z góry przepraszam za pewnie dla niektórych banalne pytanie, ale chce
> zapytać dla pewności.
> Mam płytę ABIT BX133 RAID i chcę podłączyć dwa dyski IBM 80GB w RAID1.
> Jak rozumiem oba dyski na master i na osobnych kanałach.
> Dyski są nowe i nie formatowane, więc czy po podłączeniu i ustawieniu RAID1,
> odpalam normalnie np. PMagic i tworzę normalnie partycje i formatuję tak
> jakby to był jeden dysk ? Czy muszę każdy z osobna przygotować ?
> Czy potem normalnie włączam instalkę Win2000 i instaluję i wszystko działa ?
> [...]
1. RAID jest sprzetowy, ale sterowniki sa potrzebne dla Windowsow,
instalujesz je wlasnie po wcisnieciu F6. Potem znajdziesz je w SCSI (and
RAID) controlers.
2. Wlasnie dzieki tym sterownikom mozesz zainstalowac program monitorujacy
dyski spiete w RAID 1, ktory nie tylko poinformuje o problemach, ale po
wymianie padnietego dysku potrafi odtworzyc macierz.
Pozdrowienia.