Problem z Twinmosami CL2.5

Autor: dcart <dcartWYTNIJTO_at_wp.pl>
Data: Tue 28 Jun 2005 - 15:34:43 MET DST

Witam,

posiadam dwa moduly pamieci:

1. Twinmos 256MB CL 2.5 400 na M.tec'u
2. Twinmos 512MB CL 2.5 400 na M.tec'u

Plyta na ktorych byly testowane te pamieci to:
-ECS K7VTA3 ver.2 - (stara plyta obsluguje pamieci tylko do 266 i niestety to
moja plyta)
-EPOX 8RDA3I
-8RDA3+

Pierwsza kosc 256MB kupilem pare miesiecy temu. Wlozylem do kompa ale nie
robilem zadnych testow poniewaz nie bylo niepokojacych efektow. Wszystko
chodzilo ok. Gdy przyszedl czas grania w HL2 pozyczylem kosc 512 od kumpla i
tez wszystko chodzilo ok.

Teraz sam postanowilem kupic sobie dodatkowa kosc 512MB. Przy okazji kupilem
tez dysk 160GB.
Tak wiec instaluje Windowsa i juz przy instalacji wyskakuja bledy...hmmm
zasilka to nie jest bo mam Chiefteca 1136H 360W. No wiec sobie mysle nowa
pamiec. Wyciagam ja i wszystko ok.

No wiec nawet bez sprawdzania jej ide do sklepu - wymiana na nowa. No i znow
zonk...na nowej kosci tez te same objawy...
Hmm a wiec zapuszczam Memetesta:

test na k7vta3
-wlozona tylko jedna kosc 256 (pracuje na niej juz pol roku) - memtest wywala
bledy
-wlozona tylko jedna kosc 512 - memtest wywala bledy

zawsze na tym samym test #5 [Block move, 64 moves]

-dwie wlozone kosci - parenasice tysiecy bledow MASAKRA

A wiec lece do kumpla plyta EPOX 8RDA3I
-jedna kosc 256 - 0 bledow
-jedna kosc 512 - 0 bledow
-dwie kosci 256 i 512 - bledy !! i tez ten sam test #5 [Block move, 64 moves]

hmm nastepna plyta 8RDA3+:
- jedna kosc 256MB - 0 bledow
- jedna kosc 512MB - 0 bledow
- dwie kosci - 0 bledow !!!!

- ciekawostka na tej plycie: 2 kosci Twinmosa 512MB pare bledow, na dualu 0
bledow.

KURCZE CO JEST GRANE?
czy cos z pamieciami, czy cos z plytami glownymi???
Juz naprawde mam dosyc tych pamieci. Wiem ze ja sam musze wywalic tego swojego
ECS'a ale jak kupie inna plyte wlasnie mysle nad EPOXEm i znow bede mial
bledy ??

Mam nadzieje ze ktos mi pomoze. Pozdrawiam

P.S. Ustawienia BIOSu "by SPD" napiecie pamieci "Auto". Zadnego podkrecania,
wszystkie ustawienia standardowe