Re: stary laptop kinem domowym?

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Mon 27 Jun 2005 - 18:03:07 MET DST

Wojtek wrote:

> Wybacz, ale żartujesz. DVD czyli mpeg2 nie będzie działał na takim
> sprzęcie????
> Na tym pójdzie większości przypadków mpeg4, nie jest co prawda
> powiedziane która wersja windowsa ale pójdzie.

A próbowałeś, czy tylko teoretyzujesz?

Ja akurat mam TP770 i _wiem_, że DVD na tym pójdzie, ale tylko ledwo,
ledwo. Nieprzypadkiem IBM w niektórych modelach tej serii dodawał kartę
(EVA) służącą do sprzętowego wspomagania dekodowania DVD. Na listach
dyskusyjnych poświęconych TP (np. tu
http://zurich.csail.mit.edu/hypermail/thinkpad/) dyskutowano parę razy
na ten temat. W skrócie: jeśli ubijesz wszystkie zbędne procesy i
zastosujesz odpowiedni program (np. PowerDVD w którejś tam wersji), to
jest szansa, że procesor akurat zdąży wszystko odkodować bez pomocy
karty EVA. Jeśli nie, zwłaszcza przy DVD nagranych z maksymalną jakością
strumienia wideo, będą przeskakiwały klatki albo będą problemy z głosem.

http://zurich.csail.mit.edu/hypermail/thinkpad/2003-02/0374.html
http://zurich.csail.mit.edu/hypermail/thinkpad/1998-01/0403.html
http://zurich.csail.mit.edu/hypermail/thinkpad/2002-01/0608.html

--