Dziwny HDD pokazywany na niebiesko?

Autor: Paweł <zubpion_at_wp.pl>
Data: Sun 26 Jun 2005 - 16:04:35 MET DST

Witam. Mam taki problem z dyskiem twardym, mianowicie nie mogę zainstalować na
nim Windowa XP. Po wstępnej fazie instalacji, kiedy z płytki CD ładowane są
sterowniki i zapisywane pliki (patrzyłem na innym komputerze -są wgrane pliki
zajmują 490MB) po restarcie komputera nie ma reakcji, ekran pozostaje czarny.
HDD to WD Caviar 1,6GB (1507kB). Ostatnio po podłączeniu system pokazał ten
dysk jako uszkodzony, ale po sformatowaniu działał poprawnie tylko w
oknie &#8222;Mój komputer&#8221; pokazywany napis &#8222;Dysk lokalny (E:)&#8221; podświetlony był na
niebiesko!? Teraz z powrotem na czarno. Dysk ma już swoje lata na naklejce
gwarancyjnej pokazana data to 02.10.96 ;) Uważam go za niepewny, ale chciałem
sprawdzić czy chodzi płyta z procesorem Intela P4. Sam mam AMD, więc po
podłączeniu dysku z systemem wgranym pod niego nie pojawia się ostrzeżenie o
możliwości uszkodzenia. Czy to jakaś usterka tego HDD, bo chyba pojemność
dysku jest wystarczająca? Chyba, że coś trzeba przestawić w BIOSie? Dysk
oczywiście ustawiłem zworką na MS master. O co chodzi z tym podświetleniem na
niebiesko?
Pozdrawiam