Nagrywarka DVD

Autor: Piotrek <pkmail_at_2com.pl>
Data: Sun 26 Jun 2005 - 13:47:10 MET DST

Witam,
Zamierzam kupić nagrywarkę DVD i chciałbym prosić Was o poradę. Po
przeczytaniu archiwum grupy, wielu artykułow i recenzji w sieci zarówno w
części polskiej jak i zagranicznej mam mętlik w głowie. Z racji
ograniczonych funduszy (max. 250 zł) nie mogę sobie pozwolić na Plextora
albo coś podobnego z wyższej półki dlatego zastanawiam się nad
1) LG GSA-4163B
2) NEC ND-3540A
Za LG przemawia obsługa DVD-RAM i długi czas obecności na rynku oraz liczne
wyróżnienia prasowe. Niepokoi mnie w tym modelu natomiast brak wsparcia
sprawdzania jakości zapisu dla nagranych płyt DVD PI i PO (chyba tak się to
pisze). Nie obsługuje Mt. Rainier i DVD-ROM bitsetting na DVD+RW ale to
raczej nie ma wielkiego znaczenia chyba? NEC to znana solidna firma i model
ND-3540A jest następcą udanego ND-3520A jednak nie obsługuje nadal DVD-RAM a
ta funkcja może się kiedyś przydać. Czy prawdą jest że NEC ma lepszą optykę
(szklaną) od LG i jest lepiej dopracowany? Różne opinie znalazłem w
Internecie i chciałbym się upewnić. Czy brak obsługi PI/PO uniemożliwia
sprawdzenie jakości zapisu na LG? Czy dobrze rozumuję że nagrać mogę na LG
ale dokonać sprawdzenia wypalonej płytki DVD wyłącznie w innym napędzie np.
wspomnianym NEC'u?
Proszę o udzielenie odpowiedzi popartej argumentami bo odpowiedź w stylu
"kup nagrywarkę firmy X bo ja taką mam" niewiele mi pomoże. Jeśli uważacie
że lepiej wybrać napęd inny od tych które podałem to też napiszcie. Nie
jestem uprzedzony do żadnego producenta. Pozdrawiam.

Piotrek