2 pytania

Autor: DK <amidar_at_gazeta.pl>
Data: Thu 23 Jun 2005 - 22:51:56 MET DST

Witam.

1) Jaki jest maksymalny transfer na dysku na usb 2.0 ? Na moim starym dysku
Seagate 20GB usyskalem po podpieciu go na usb troche ponad 1/3 predkosci z
zlacza ATA - ok 6MB/s. Po prezliczeniu na bity wychodzi 48Mb/s co stanowi
zaledwie ok 10% mozliwosci USB. Zastanawiam sie czy jest to normalne czy
powinno byc szybciej ?

2) Mam inny dziwny problem. Po podlaczeniu kieszeni USB z dyskiem co jakis
czas systemgubi mi polaczenie przez karte WiFi na usb (Planet 356A). Po
zastanowieniu wychodzi mi ze bedzie chodzilo o zasilanie urzadzen na USB (a
moze sie myle). Do zlacz USB na mojej plycie glownej (Epox 8RDA+) mam
podlaczone nastepujace urzadzenia: mysz, drukarka Epson C66, Karta WiFi
Planet 356A, czytnik kart pamieci, no i oczywiscie dysk w obudowie mint-a.
Nie podaje urzadzen ktore wlanczam czasowo bo nie o to chodzi. Najwieksze
obciazenie pradowe generuje karta WiFi oraz czytnik kart pamieci (po 500mA).
Dysk na USB jest zasilany z zewnetrznego zasilacza podlaczonego do tego
samego przedluzacza wiec nie bedzie chodzilo o roznice faz ;). Co ciekawe
ten sam problem mam (tyle ze szybciej) po podpieciu bluetooth-a, wczesniej
myslalem ze bedzie raczej chodzilo o to ze kartaWiFi i bluetooth pracuja na
tej samej czestotliwosci ale to chyba nie to.
Zastanawiam sie co by pomoglo aby rozwiazac powyzszy problem ?
Dolozeniekontrolera USB 2.0 na karcie PCI ? czy moze lepiej zmienic zasilacz
(Chieftec HPC-360-302 DF) na mocniejszy (chociaz komputer jako taki nie robi
wrazenia ze jest cos nie tak z napieciami) Wczesniej dysk o ktorym mowa byl
podpiety do zasilacza z PC-ta i Raid-a i wszystko chodzilo bez problemu

Ps. Z gory dzieki za wszelkie sugestie ;)