Stukanie dysku i jego żywotność...

Autor: llus <llus_at_o2.pl>
Data: Tue 21 Jun 2005 - 17:16:49 MET DST

Witajcie

Stukanie dysku zaczęło się jakiś rok temu. Gdy dysk pracował stukało a
efektem tego były czasowe zawieszki systemu. Na szczęście skutanie głowic ,
bo to one chyba to powodują, nie wpłynęło na dane. Po kilku dniach problem
ustąpił aż do początku czerwca.Wtedy znów takie same stukanie i efekty.
Teraz zdarza się już losowo , że raz stuka a raz nie przerwy są różne. Mam
nadzieje , że stukanie przynajmniej na rok ustąpi.

Interesuje mnie czy to stukanie wpłynie tak na dysk , że mi padnie niedługo
i kiedy prawdopodobnie może to nastąpić??? Na jakie parametry dysku zwracać
uwage i jakim programem kontrolować by się dowiedzieć , że stan mojego dysku
jest tragiczny??? Co jeszcze takie stukanie może powodować szkodliwego ???
Powstają od tego jakieś bad sectory???? Mój dysk to Seagate ST4340810A

Pozdrawiam
LLUS