problem z siecia na Asus A8N-SLI Deluxe (dlugie)

Autor: Blade <USUN_m2k_at_wp.pl>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 15:00:13 MET DST

Witam,
prosze szanownych grupowiczow o pomoc w kwestii jak nizej:

Zakupilem plyte Asus A8N Sli Deluxe. Zainstalowalem Win XP, SP2 i
wzystkie sterowniki do urzadzen. Wykorzystuje do polaczenia sie z Siecia
wbudowana w plyte karte sieciowa nVidii, chroniona sprzetowym firewallem
(czy druga karta sieciowa - Marvell tez wspoldziala z owym NV Firewall -
nie wiem, bo na stronach Asusa ani w instrukcji nie jest to napisane).
Problem jednak jest w tym, ze nie moge uzyskac stabilnego polaczenia z
Internetem, a scislej:

1. Tuz po zaladowaniu sie systemu, siec jest, natomiast kilka klikniec w
przegladarce www i niestety polaczenie magicznie zanika bez wyswietlania
zadnych komunikatow (oczywiscie oprocz strony informujacej o tym, ze nie
udalo sie znalezc witryny).
2. To samo sie dzieje, jezeli jakikolwiek program probuje uzyskac dostep
do Internetu.
3. Czasami nawet dobre kilkanascie minut dziala Siec, zanim dzieje sie
jak wyzej, czasami nawet tuz po uruchomieniu jestem offline.
4. Nie pinguje zadnych adresow IP, nie widac otoczenia sieciowego itp.
5. Zapora z XP jest wylaczona.
6. Nie ma zadnych innych komunikatow o bledach.

Oczywiscie sprawdzalem rozne ustawienie firewalla nvidii, wylaczalem go
calkiem itp. Poniewaz stalo sie to wczoraj wiec nie sprawdzalem jeszcze
takich mozliwosci jak:

1. Uaktywnienie drugiej karty i sprawdzenie, jak sie zachowuje
polaczenie z siecia.
2. Odpalenie z plytki np. Knoppixa i reszta j.w.
3. Nie wiem, co jeszcze...

"Siec jest w gniazdku", gdyz sprawdzalem podpinajac laptopa. Komputer
jest podlaczony do sprzetowego czteroportowego rutera Planet, do ktorego
podlaczony jest drugi komputer i wszystko dziala OK. Calosc podpieta do
Neostrady.

W komputerze oprocz wspomnianej plyty jest Athlon 64 3000+, 2x512 MB
Kingston Dual Ch., VGA MSI 6600GT, SB Audigy 2, HDD Seagate 200GB,
DVD-RW Lite-On, kieszen ATA na dodatkowy dysk twardy i zestaw
bezprzewodowy Logitech (klaw.+mysz), zasilacz to Sirtec 360W.

Mam wrazenie, ze poczatkowo wszystko bylo OK (poprawki do Windows i
uaktualnienie do NSW 2005 sciagaly sie bez problemu), tuningowalem
troche system, korzystajac z programow Magic Tweak, XP AntiSpy, Tweak UI
i modulu System Optimizer z NSW 2005. Raczej zmienialem tylko te
ustawienia, co do ktorych bylem pewien do czego sluza, jednak
zastanawiam sie, czy nie wylaczylem jakiejs uslugi, czy czegos
przypadkowo nie usunalem siedzac nad tym w nocy.

Nie oczekuje gotowego rozwiazania mojego problemu, ale moze sugestii,
czy jest jakas mozliwosc zawezenia obszaru poszukiwan tej usterki? Moze
ktos podpowie, ktore elementy w XP nalezaloby sprawdzic, zeby wykluczyc
bledne dzialanie systemu?

Pozdrawiam,
- Blade -