Kontroler USB - problem

Autor: pdawid <pdawid_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 11:58:27 MET DST

Od jakiegoś czasu męczę się z podłączeniem
drukarki (HP OfficeJet PSC 1315) do starego kompa
(AMD K5 133MHz, płyta Biostar MB-8433UUD, Windows 98SE).
Płyta główna nie posiada złącza USB więc zakupiłem
kontroler Digitus A-DC USB-2 PCI Add-On Card USB 1.1.
Kontroler instaluje się w systemie poprawnie a problemy
pojawiają się w momencie podłączania różnych urządzeń (gamepad, drukarka).
System wykrywa podłączenie urządzenia ale w 99% przypadków
podaje "Nieznane urządzenie". W przypadku gamepada dwa razy
poprawnie rozpoznał urządzenie i rzeczywiście po zainstalowaniu
sterowników gamepad działał. Idąc za ciosem przy drugim
razie podłączyłem drukarkę i też ją rozpoznał. Niestety pomimo
zainstalowanych sterowników wydruk się nie udawał. Postanowiłem
jeszcze raz zainstalować te sterowniki ale kolejne próby
kończyły się ww. komunikatem. Po przywróceniu Windowsa
do stanu wyjściowego (całkowite usunięcie i skopiowanie
na innym kompie) problem wciąż występuje.
Podłączyłem ten kontroler do nowszego kompa i sytuacja była
analogiczna (po włożeniu wtyczki do standardowego portu wszystko
działało).
Jak to się dzieje, że raz działa a drugim razem nie ?
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki