Epox 4PEA9I + Celeron D + WinXP SP2 lub Win2k3

Autor: 404 <bigg666_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 09:19:22 MET DST

Wszedłem właśnie w posiadanie takiego zestawu: płyta Epox 4PEA9I rev. 2.x z
chipsetem Intela 845ep, procesor Celeron D 2,9 MHz, na którym próbowałem
zainstalować zarówno Windows XP SP2, jak też i Windows 2003 Server Standard
Corp. Sama instalacja przebiegła bezproblemowo, natomiast w momencie próby
uruchomienia takiego systemu skutecznie wieszał się on na okienku z
komunikatem 'Applying computer settings'....

Założyłem więc gogle. Pomogły mi one zobaczyć, iż pojawiło się uaktualnienie
biosa, które podobno problem ten miało rozwiązać. Mianowicie update datowany
na 29 października 2004, w którym to (teoretycznie) "Solved: System update
Windows XP SP2 hang up when a P4 Prescott CPU is used"

Ale tylko teoretycznie, ponieważ po zaaplikowaniu właściwie nic się nie
zmieniło. To znaczy, system zaczął (czasem) wieszać się ciut później - bywają
przypadki, że przy uruchamianiu pojawia się okienko proszące o naciśnięcie
Ctrl+Alt+Del, ale każda próba poruszenia myszką czy naciśnięcia jakiegoś
klawisza nadal powodują skuteczny zwis....

Zresztą, problem jest typowy - opisywany i na stronie Intela:
http://support.intel.com/support/processors/sb/CS-015171.htm
i nie tylko, jak choćby tu:
http://cquirke.mvps.org/sp2intel.htm

Tyle, że na W2k3 (bez SP1) wyłączenie L1 i L2 nie pomogło, nowe stery też
niestety nie. A miałem taką nadzieję, jako że system w Safe Mode odpala się
bez problemu. Probowałem też postawić WXP SP2 i podmienić update.sys - bez
rezultatu. Potem poszedł łysy XP, bez żadnego SP - hm, to samo. Nawet po
zaaplikowaniu mu wszelkich dostępnych najnowszych sterów. No i sam już teraz
nie wiem, co mam o tym wszystkim myśleć...

Cała nadzieja zatem w Was - czy ktoś miał już podobny problem? I jak sobie z
nim poradził? Podpowiedzcie coś....

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.