Re: Szkodliwosc ekranu?

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 19 Jun 2005 - 15:01:31 MET DST

Stanisław C. wrote:

> odswiezanie w matrycach LCD chyba nie ma znaczenia az tak jak w CRT
> zauwaz ze w CRT sa tylko 3 dziala lasera

Aj, aj - "lasera"?? To już wiem dalczego kiedyś na CRT tak mi dosłownie
oczy /wypalało/ ;-)) A poważniej - częstotliwość odświeżania w LCD to
zpelnie coś innego w praktyce, ze wzgledu na odmienną zasadę działania.
Nawet 60 Hz będzie superstabilne - takiej stabilności nie otzryamsz na
żadnym CRT niezlaeznie od odświeżania.. BTW - jesli używasz monitor na
DVI-D to będzie dostępne /wyłącznie/ 60 Hz, jest to zreszta
częstotliwośc zalecana również w wiekszosci modeli w trybie analogowym
na D-Sub/BNC.

> wydaje mi sie ze LCD nie psuje wzroku az tak bardzo jak CRT,
> powiedzialbym wiecej - znacznie mniej psuje wzrok niz CRT.

Trudno się nie zgodzić ;-)

Pozdrawiam