[Acer TM2000] - walka z wiatrakami (coolerami)

Autor: <pe3no_at_NOSPAM.o2.pl>
Data: Sat 18 Jun 2005 - 21:51:58 MET DST

Witam,

Mam pytanie do posiadaczy laptopa Acer TravelMate 2000:
- czy można w biosie lub w jakiś inny sposób obniżyć
prędkość CPU, aby się mniej grzał i żeby wiatrak tak nie hałasował?
("Żar z rozgrzanego mu brzucha (procesora) bucha......") :)

Na baterii widać, że zwalnia, ale ja pracuję głównie na zasilaczu.

Dzwoniłem do serwisu Acera i pan twierdził, że w biosie jest jakaś opcja,
której NIE MOGĘ ZNALEŹĆ (regulująca wiatrak, hałas... czy opcje
oszczędzania energii). Czy mam starą wersję biosu? Czy biosy w laptopach
się upgraduje?

z góry dzięki i
Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.

P.S. Jeżeli chodzi o system, używam linuksa - Ubuntu 5.04
- być może są jakieś metody programowego zwalniania CPU?