prawidłowe podłączenie dysków

Autor: cOOba <cooba0_at_op.pl>
Data: Sat 18 Jun 2005 - 21:04:38 MET DST

W świetle tego, że {choć mam nadzieję, ze to wina wariującego Windowshita}
czasem jest tak, że nie widać mi po podłączeniu nowego urządzenia
odpowiadającego mu napędu /z racji faktu, że hdd, który chce podłączyć
podzielony na 2 partycje/ - konkretnie jak mam teraz C (1st hdd) D (cd-rw) E
(dvd-rw) to, jak już sprawdziłem podłączając stary 2gi dysk widać 2gie HDD,
ale za to jedno z urządzeń 'znika'. Opisywałem kiedyś ten wątek na forum
komputerowym Allegro i poradzono mi:

"skoro dvd to nagrywarka to w braku zworki proponuję następującą
konfigurację:
1 kontroler: master - główny hdd
                     slave - cdrw
2 kontroler: master - ten pechowy dysk
                     slave - dvdrw

To, czy starczy mi taśmy (długosci) to nie jest największy problem, bo choć
jestem przywiązany do określonego porządku napędów w obudowie jeśli trzeba
będzie mogę je pozamieniać. Zastanawia mnie jednak co innego: Jak poznać po
taśmie który 'wtyk' na taśmie odpowiada za master, a który za slave ?

Sorry za durne pytanie.
cOOba