(!!!) PROBLEM ze stabilnością - Wartości napięć, CPU Fan Speed, temperatury - co podaje prawdziwe wartości?

Autor: -= białawy =- <dbi_at_op.pl>
Data: Fri 17 Jun 2005 - 09:37:41 MET DST

Witam Szanownych Grupowiczow po raz kolejny...
Caly czas walcze ze swoim odnowionym zestawem. Wczoraj w nocy poddalem go
gruntownej obserwacji i spostrzezeniami podziele sie nizej. Niestety caly
czas dzieje sie z nim cos dziwnego. Teraz dla odmiany resetuje sie. Raz robi
to po kilku min pracy bez obciazania (np. surfowanie po necie, praca na
katalogach), ale nawet w trakcie samego uruchamiania kompa.
Sprawdzilem temp pracy procka programem CoreCenter (soft dodawany do plyty
glownej MSI Neo2-P) - waha sie miedzy 28 i 38 stopniami. W BIOSie wartosci
podobne.
Przy okazji zwrocilem tez uwage na predkosc pracy wentylatora na procku - ok
2000 (wartosci od 2007 do 2133). Przypomnialo mi sie od razu, ze niektore
plyty glowne maja zabezpieczenia przed siadajacymi wentylatorami - wylaczaja
sie przy zbyt malej predkosci pracy wentylatora. Szukalem w instrukcji plyty
w info o BIOSie czy takie zabezpieczenie w ogole jest, ale nie moglem tego
znalezc. Moze ktos doradzi jak to sprawdzic i wylaczyc lub zmniejszyc dolny
prog? Sadze, ze restart kompa moze miec z tym cos wspolnego, bo jak uda sie
od razu po wlaczeniu kompa wlaczyc gre np. NFSU2 to gra dziala. Nie
nastepuje restart maszyny.
Dodatkowo zwrocilem uwage na wartosci napiec i przezylem szok. W BIOSie
wartosc dla -12V wynosi -12,81V, a w pomiarach AIDA32 wartosc dla -12V
wynosila -1,89V (!). W CoreCenter podaje jeszcze inne wartosci przyblizone
do normowych. Jak mam sprawdzic jaka wartosc najblizsza jest prawdzie?
Podczas obserwacji zauwazylem tez, ze nienaturalnie grzeje sie dysk twardy.
Obudowa dysku jest bardzo ciepla (znacznie cieplejsza niz kiedys o ile nie
odnioslem blednego odczucia). Czy ma to zwiazek z napieciem jakie dostaje z
zasilacza? Dodam ze zasilacz to nowy ModeCom zasilacz 350w [ATX-350GTF(PF)].
Nie wiem za co sie lapac! Nie wiem gdzie tkwi problem. Komp jest potrzebny
do pracy, a nie moge z niego skorzystac juz od poltora tygodnia :-(
Przez przypadek zauwazylem zauwazylem tez cos bardzo niepokojacego. Jak
nastepuje zwiecha systemu (opisywany w poprzednich postach problem
zatrzymania grafiki i dzwieku) zatrzymuje sie wentylator na procesorze -
pomimo tego, ze zatrzymany obraz jest ciagle wyswietlany na monitorze, a w
glosnikach slychac urwany dzwiek. Nie moze byc to zdrowy objaw. Gdzie lezy
tego przyczyna - plyta glowna czy zasilacz?
Oddaje swoj los i mojego komp w Wasze rece. Mam nadzieje, ze juz niedlugo
moja droga przez meke zmagan z maszynami dobiegnie konca.
Pozdrawiam Wszystkich i z gory dziekuje za wszelkie rady, wskazowki i
poswiecona uwage.
-bialawy-