Re: Sygnal alarmowy w ABIT NF7-S

Autor: Piotr Fonon <fonon_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 16 Jun 2005 - 20:14:22 MET DST

Piotr Chmielewski wrote:

> Hmm BIOS aktualizowalem do najnowszej wersji w lutym (przynajmniej
> najnowszej jaka wykryl taki programik abita do automatycznej aktualizacji)
> ale przed aktualizacja ani przez jakies 3 miesiace po, problem nie
> wystepowal
> wiec nie wiem czy to kwestia BIOS-u. Probowalem wylaczac wszelkie opcje
> dotyczace alarmu i automatycznego shutdownu, a takze wlaczac je ustawiajac
> maksymalne wartosci, do ktorych moj proc na pewno nie dociaga...
>
> Piotr

Problem alarmu występował z wczesnym biosem z 2003 r. Po wyłączeniu
ochrony termicznej było ok. W tym roku odświeżyłem biosa i problem
alarmów pozornie ustał. Pojawiły się za to kłopoty z temperaturą. Nagle
wzrosła o 10-15 stopni, czasami jest niższa - jak dawniej. Było też
kilka dziwnych wyłączeń systemu z komunikatem o przegrzaniu procesora.
Sam nie wiem co może być przyczyną. Wymieniłem wiatrak na wydajniejszy,
pastę też, kontruluję napięcia zasilacza i nic. Może coś z kontrolą
temperatury jest nie tak?
Piotr

PS. Odnośnie innego posta w tym wątku. Temperatura procesora stabilizuje
się po kilku minutach od włączenia (2-3). Pod obciążeniem rośnie o 5-10
st. i potem spada trochę wolniej niż rosła.