Re: Dwa dyski na Raid_0+dodatkowy pod linuxa czy to bedzie dzialać ?

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 17:44:57 MET DST

Użytkownik "sadybiakos" <sadybiakos@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d8n1l7.1s4.1@news.elartnet...
> Witam wszystkich
> Mam takie pytanie musze zainstalowac linuxa na dysk twardy ale jest
> problem w tej chwili mam taką konfiguracje 2x Maxtor 120 GB podłaczone
> przez SATA ustawione na Raid_0 z tego co sie doczytalem z tej
> konfiguracji nie uda mi sie wydzielic raczej partycji pod linuxa (jesli
> tak to prosze o info)
> W takim razie pomyslalem zeby kupic dysk 10-20 GB podłaczyc pod IDE i na
> nim zainstalowac linuxa ale nie jestem pewien czy to bedzie dzialac
> prosilbym doswiadczonych forumowiczow o opinie za co bede bardzo
> [...]

Przy obecnych cenach dysków (nawet 40GB na Allegro) raczej to będzie lepsze
rozwiązanie (zakup dodatkowego dysku).
Jest to związane z tym, że te "kontrolery RAID" w płytach, czy po 100zł jako karta PCI
to software'owe badziewie, i tak np. linuks zobaczy Ci to jako osobne dyski fizyczne
(za prawdziwego raida trzeba dać dużo pieniążków). Kup ten dysk, może być nawet 10GB :)
(w zależności od instalowanego OS z 300MB na swap, reszta na "/", za jakiś czase
będziesz wiedział, po co więcej partycji, to sobie inaczej podzielisz...)

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,