Re: pytanie dość nie typowe (prąd)

Autor: Skuti <skuti_at_poczta.fm>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 07:49:18 MET DST

W gruncie rzeczy chodzi mi oto jak mam mojej starej wtytłumaczyć że komp nie
pobiera dużo prądu. Mam neta uzywam dużo progamów które ciągnął rózne rzeczy
osioł i musza byc właczone wiadomo jak długo a moja stara do mnie z #######
i zaczyna truć.

potrzebne beda:
1) miernik
2) kolega ktory go posiada i potrafi obsluzyc

a wiec podlaczasz miernik miedzy kompa a gniazko
mierzysz pobor pradu w stanie gdy nic nie robisz na kompie
notujesz wynik
Pozniej ponawiasz pomiar grzebiac caly czas na kompie kopiujesz
odpalasz gry czy co tam robisz na codzien zapisujesz wynik
bierzesz liczysz srednia z tych dwoch pomiarow

pozniej bierzesz magiczny wzor na moc czynna
P=U*I
P-moc
U-napiecie
I-prad

podstawiasz do wzoru

230V*sredni prad z pomiaru=moc pobrana przez komputer

wyjdzie ci moc chwilowa
potem mnozysz wynik razy czas czyli 720 godzin i wyjdzie ci
mniej wiecej miesieczny pobor mocy w miesiacu

Potem wynik przerabiasz z kosztem kW/h z rachunku i wyjda ci
zlotowki

Takim domowym sposobem wystarczaja takie pomiary zeby miec zarys

Pozdrawiam Skuti