Re: monitor LCD do zastosowan graficznych - jaki najlepiej?

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 12 Jun 2005 - 19:04:25 MET DST

shark wrote:

> Nie do konca zrozumialem jeszcze zasade jasnosci i kontrastu choc
> przygladajac sie monitorom hi-end'owym zasada jasnosc/kontrast wynosi 1
> cd/m2 (np. 400cd, 400:1) choc czy nie jest tak, ze jesli wartosc jest
> blizsza 0,1 cd/m2 tym jest to lepsze? czern jest wowczas glebsza?

Co do jasności - wysoka jasność np. rzędu 450-550 lumenów jest dobra
przy.. wykorzystaniu LCD jako TV. Siedząć blisko przy monitorze i tak
będziesz ja "przykręcał" w dół zeby było jako tako komfortowo (więc
ważny jest np. zakres regulacji "w dół").
Co do kontrastu - wartość wartości nierówna. Chodzi o to czy jest
uzyskiwany metodą "pompowania bieli" co czyni taki kontrast bezużyteczny
przy zwykłym użytkowaniu panelu, czy też "poprawiania czerni" co jest
zdecydowanie lepszą, ale jak się można domyślić droższa metodą..

> pozdrawiam,
> shark

Pozdrawiam