Re: czy mam dual?

Autor: Kryhoo <kryhoo--NO_at_SPAM--op.pl>
Data: Sun 12 Jun 2005 - 09:57:06 MET DST

Michal Gwozdek napisał(a):

> O ile mi wiadomo, wzrost wydajnosci posrednio zalezy od procesora np.
> dla wszystkich 'Socket A' roznica bedzie prawie niezauwazalna, rzedu
> kilku procent.
> Poprawcie mnie prosze, jesli sie myle.

Zalezy od chipsetu plyty glownej. NForce2 Ultra 400, ktory mam nie daje
mi odczuc roznicy pomiedzy Single Channel a Dual Channel przy 2 kostach
400MHz, bo mostek pomiedzy procesorem a pamiecia przepuszcza 3,2 GB/s
(tyle co osiaga sama pojedyncza kostka) i nie wiecej. Wiec w przypadku
pamieci 400MHz nie ma to roznicy, natomiast gdybym wrzucil DDR 266 MHz w
Dual, nastapil by wzrost predkosci w stosunku do Single, bo taka kosta
ma efektywnosc 2,1 GB/s, a mostek jest w stanie przepuscic wiecej w
przypadku wzrostu predkosci w trybie Dual Channel.