problem z monitorem, gaśnięcie ekranu

Autor: MarcinR <mr211_at_gazeta.pl>
Data: Sat 11 Jun 2005 - 00:04:46 MET DST

Witam

ProszÄ™ o pomoc w sprawie monitora.

Mam problem z moim monitorem. Na wstępie zaznaczę, że jest to już bardzo
stary monitor i wcale się nie dziwię, że problem się pojawił, warto by
było go jednak rozwiązać.

Otóż w obrazie pojawiają się zakłócenia. Po kilku chwilach użytkowania
ekran zaczyna 'przygasać' w niektórych miejscach, bywa że po jakimś
czasie gaśnie zupełnie i jest tylko czarny ekran. Jednak mimo to OSD na
ekranie monitora działa zupełnie poprawnie, bez żadnych zakłóceń, nawet
jeśli ekran miga lub całkiem gaśnie. Wnioskuję z tego, iż problem nie
leży w samym wyświetlaniu obrazu przez monitor ale w przekazywaniu go do
monitora.
Sprawdzam więc kompa. Ale po podłączeniu do drugiego peceta jest to
samo. Stawiałbym więc na kabel monitor-pc, tym bardziej że poruszanie
nim powoduje 'modyfikację' przygasania (ale nie zawsze). Ale nawet jeśli
to kabel to czy można go wymienić, skoro nie ma on żadnej wtyczki po
stronie monitora? (ew. rozkręcenie monitora nie jest problemem bo
gwarancja jeśli była to już dawno się skończyła).
Dla orientacji podam jeszcze markę monitora (chociaż ja takiej prawdę
mówiąc nie znam, ale może ktoś zna): S.A.M GmbH

Używałem tego monitora przez ok. 5 lat i nie miałem nigdy problemów (sam
monitor jest jeszcze starszy, gdyż kupiłem go z drugiej ręki). Ostatnio
stał na podłodze przez ok 2 tygodnie (nie używałem go), po czym kiedy go
włączyłem pojawił się w/w problem.

Trochę przydługi list mi wyszedł ;) , ale mam nadzieję, że te informacje
pomogÄ… komuÅ› w ustaleniu przyczyny tego problemu.

Pozdr.

MarcinR