Re: Jak dlugo wytrzyma dysk?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 10 Jun 2005 - 17:06:02 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> 2004122711201200@grush.one.pl

Kończąc temat, bo kiedyś trzeba jednak zakończyć -- może nie powinienem
był napisać, że na płycie był i jest kontroler, ale interfejs IDE/EIDE. :)

> Ale SCSI z definicji musiało być droższe. Po to powstało

Dzisiaj krzesło kosztuje drożej od dysku EIDE o pojemności 80 GB, :)
(wiem, bo nie mam mebli i ich ceny mnie interesują, podobnie zresztą
jak i ceny tego rodzaju dysków) chociaż technologicznie bardziej nie
jest zaawansowane ani skomplikowane od dysku.

A dlatego tak się dzieje, że dyski są produkowane masowo, a krzesła
mniej :) masowo -- dyski na półkach nie czekają na klienta i nie są
produkowane w tak długich partiach/seriach, co dyski.

> właśnie IDE -- dla "ludu" jest tanie, wolniejsze IDE, a dla
> serwerów i stacji roboczych drogie, cholernie skomplikowane,

Chyba jednak nie bardziej od procesorów z tamtej epoki, które
dzisiaj są nadal produkowane i nie są wcale drogie. :)

> ale zapewniające najwyższą wydajność SCSI. Co prawda różnice
> wydajności nieco się zmniejszają w pewnych zakresach zasto-
> sowań, ale zawsze będą.

Teraz SATA chyba przejmuje niektóre funkcje/cechy SCSI.

[..]
> ale znacznie prościej jest go zrobić raz dobrze i potem
> powielać).

No i właśnie z tym się zgadzam. I twierdzę, że gdyby od razu
postawiono na SCSI -- to też by były dzisiaj i tanie, i dobre,
chociaż akurat jasnowidzenie i przewidywanie przyszłości jest
domeną wróżek i trudno tu prowadzić spór. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'