Re: Spowolnienie procesora spowodowane wymianą RAMu ??

Autor: PiVoSoftware <pivosoftWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Thu 09 Jun 2005 - 13:46:46 MET DST

> Nie bylo trzeba pewnie tego robic, pewnie o czyms zapomniales.
> Jezeli to wina ustawien to latwo to sprawdzisz wyjmujac ja i robiac
> testy tylko na starej. 10% to duzo, na plycie z takim chipsetem
> dokladalem wiecej i nie dzialo sie nic takiego.

Wpadłem również na ten pomysł, niestety wydajność tego komputera
to nie jest jego jedyny problem. Zresztą opiszę wszystko od początku.
Otóż owa płyta posiada dwa gniazda na RAM. Na początku miałem 128MB
w slocie #2. Po dołożeniu 256MB do gniazda #1 komp nie uruchomił się,
tylko zaczął wydawać serię długich pisków. Usunąłem więc 128-kę.
Pomogło, sprzęt zaczął działać. Zauważyłem jednak, że wydajność spadła,
toteż postanowiłem zamienić pamięć na starą i ponownie wykonać testy.
Niestety, niezależnie od gniazda, komp nie chciał ruszyć ani na starej
ani na nowej pamięci, wydawał tylko piski takie jak opisane wyżej.
Cóż było robić, zresetowałem BIOS, włożyłem nową 256-kę do slotu #1.
Na początku nie chciał ruszyć, dopiero po ok. 15 (!) próbach wyjmowania i
wkładania pamięci (nowej i starej) do różnych slotów odpalił, i tak już
go zostawiłem. Podejrzewam, że problemy owe były spowodowane brakiem
kontaktu między RAMem a slotem. Ta płyta jest tak tandetna, że styki w
slocie ledwo odpowiadają tym na kości pamięci. W każdym razie nie mam
zamiaru ponownie przez to przechodzić, więc o ile to możliwe nie będę już
dotykał pamięci. Jestem także niemal w 100% pewien, że ustawienia w BIOSie
są takie same jak przed wymianą. Powoli zaczyna brakować mi pomysłów...

Pozdrawiam
Paweł Łabuda