Spowolnienie procesora spowodowane wymianą RAMu ??

Autor: PiVoSoftware <pivosoftWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Thu 09 Jun 2005 - 01:16:39 MET DST

Witajcie!

Nie mogę sobie poradzić z dziwnym problemem. Otóż niedawno
postanowiłem wymienić pamięć w mym wiekowym komputerze (BVD1M, Via Apollo
Pro 133A, Celeron 667). Wyjąłem więc starą kość MDT 128MB zastępując ją
Hynixem 256MB BX. Na wszelki wypadek zresetowałem BIOS jumperkiem, po
czym zoptymalizowałem jego ustawienia do wartości zbliżonych do tych sprzed
wymiany. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że wydajność procesora
spadła o dobre 10%! Według SiSoft Sandra, teraz ledwo przekracza on osiągi
Celerona 600, koszmar jakiś ;-). Co może być tego przyczyną?? Oczywiście ani
częstotliwość taktowania procesora, RAMu, ani też jej timingi nie uległy
zmianom. Najważniejszą różnicą (poza odrobinę odmiennymi możliwościami nowego
RAMu wg SPD) jest to, że teraz RAM "wisi" na dwóch bankach, poprzednia kość
wykorzystywała tylko jeden. Stabilność sprzętu także nie uległa większym
zmianom. A może zapomniałem o jakiejś opcji w BIOSie?

Z góry thx za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam
Paweł Łabuda