Re: napiecia na asusie

Autor: Misiek <misiek_1928_at_o2.pl.WYTNIJ.TO>
Data: Wed 08 Jun 2005 - 19:57:07 MET DST

Dnia Wed, 8 Jun 2005 16:43:25 +0200, robert napisał(a):

> Witam. Posiadam płyte asus a7v8x-x i mam problem z napieciami na procesorze.
> Kiedy jest wyłączona regulacja napięć na zworkach to w biosie pokazuje
> napięcie1.71V. Natomiast po przełożeniu zworek i możliwości regulacji
> napięć z pozycji biosu automatycznie podnosi sie napięcie na procesorze do
> 1.89V pomimo wartości podanej na "auto". Zmieniając napiecia na wyższe
> zauważyłem że zawsze są większe o 0.15V w monitoringu od napięcia które
> ustawilem.
> I stąd moje pytanie czy jest to normalna rzecz czy z płyta jest cos nie tak.
> [...]

To wszystko sprawa procka. Nie nalezy tego uznawac za nic nadzwyczajnego
jesli wszystko smiga OK.
Wazna sprawa jest to, czy podkrecales tego procka. Dla athlona XP 2500
(1,8GHz) najczestrze napiecie na rdzeniu to okolo 1,650 - na moim ASUS
a7n8x-e deluxe tak bylo fabrycznie w trybie Auto. Po podkreceniu procka do
2,2GHz czyli zrobieniu sobie athlona 3200XP napiecie wynosi 1,850. Z tego
co wiem to Athlonowi XP nie przeszkadza napiecie nawet do ponad 2,000 wiec
NIE MA SIE CO MARTWIC. A tak na marginesie to masz swietna plyte i
zajefajny procesor - proponuje podkrecic to bedzi ejeszcze lepiej. I ustaw
sobei w biosie taktowanie pamieci na BRUTAL :)