Re: Niestabilna praca kompa po zmianie procesora - zasilacz czy coś innego?

Autor: Mariusz Burzec <kermitb_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 07 Jun 2005 - 21:37:14 MET DST

> Zrób test i odłącz dosłownie wszystko co możesz (stacje, hdd, zostaw tylko
> jedną pamięć) i odpal na @133 i zobacz czy jest różnica. Jeśli nie ma
> teoria
> spiskowa odnośnie zasilacza raczej upada i pozostają pamięci jako
> winowajcy.

Witam ponownie,
Tak jak napisałem wcześniej, podłączyłem do zestawu inny zasilacz.
Dotychczasowym był Codegen 200W, z braku zaś innego, przeprowadziłem testy
również na Codegenie, tym razem jednak 300W. Doskonale zdaję sobie sprawę z
jakości produktów tej marki, ale ten właśnie egzemplarz 300-watowy ciągnął u
mnie wcześniej PIV 3.2GHz z całą masą prądożernych podzespołów w obudowie i
nawet przy wielogodzinnym maksymalnym obciążeniu systemu bardzo dobrze dawał
sobie radę. Tak więc stabilności napięć podawanych przez niego jestem pewny
i myślę że ze wspomnianym wcześniej PIII 933MHz bez problemu powinien dać
sobie radę.
1. Niestety, po zmianie zasilacza zwisy i restarty nie ustąpiły, nawet wtedy
kiedy odłączyłem wszystko co się dało (nawet flopa i myszkę USB)
pozostawiając podłączoną jedynie płytę, dysk, jedną kość pamięci i kartę
grafiki :-(
2. Zgodnie z sugestiami grupowiczów podmieniłem też pamięć. Próby
przeprowadziłem z kością 256MB PC133 (jakiś no-name ale na 100% działający z
tą częstotliwością w innej płycie), oraz 128MB PC133 SpecTec-a (również na
100% działający w innej płycie). Tak jak poprzednio, również teraz próba,
zakończyła się fiaskiem. Nie pomogły kombinacje z synchronicznym i
asynchronicznym trybem pracy pamięci, a w czasie testów wypróbowałem chyba
wszystkie możliwe ustawienia. Najwyższym osiągniętym przeze mnie stabilnym
trybem pracy było FSB 66MHz (a więc procek 466MHz) i pamięć 100MHz (więcej
się nie dało ustawić ponieważ płyta w tym trybie pozwala jedynie na +33MHz).
3. Eksperymentów ze zmianą timing-ów pamięci nie prowadziłem, ponieważ bios
nawet ich nie pokazuje nie mówiąc już o ich zmianie. Co dziwne, nawet Aida
nic na ten temat nie wyświetla.
4. Częstotliwość PCI/AGP jest ustawiona na 33MHz więc również pracuje
zgodnie ze specyfikacją.

Tak więc, jak widać pozostają tylko dwie możliwe przyczyny problemów: płyta
lub procesor. Co obstawiacie? ;-) Ja już się poddałem i nie mam pomysłów na
dalszą zabawę. Chyba trzeba będzie się przeprosić ze starym Celeronem...

Pozdrawiam
Mariusz B.