K7VZA3 i UDMA

Autor: Marek M. <___m7marek_at_wp.pl>
Data: Tue 07 Jun 2005 - 20:23:42 MET DST

Witam

Jestem posiadaczem płyty ECS K7VZA v3 + najnowszy bios. I o dziwo nigdy na
nią nie narzekałem.
Najpierw był Duronik 800,od ponad 2lat AthlonXP B0 1700+@2000+(2300+).

Do niedawna miałem tak:
HDD Barracude V 60GB, na Primary Master w UDMA tryb 5 (100MB/s)
DVD Toshiba SD-M1612 , na Primary Slave w UDMA tryb 3 (33MB/s)
CDR 4x Mitshubishi, na Secondary Master w DMA tryb 2.

Niedawno kupiłem nagrywarkę:
LITE-ON DVDRW SOHW-1673S (teraz już wiem, nie ma dobrej opinii, choć ja na
razie nie narzekam).
Miała zastąpić wysłużoną nagrywarkę Mitshubishi.

Więc początkowo DVDRW dałem na Sec Master,
 ale BIOS ustawił ją w PIO4
 a Windows XP w Multi Word DMA tryb 2.

Wiec zrobiłem roszadę, TYLKO NIE WIEM CZY ROZSĄDNĄ:
LiteOn DVDRW na Primary Master (BIOS i windows ustawia UDMA tryb 4 (66MB/s))
Toshiba DVD na Primary Slave (UDMA tryb 3)
HDD na Secondary Master (UDMA tryb 5).

Czyli HDD na obu kanałach chodzi w UDMA 5.
A napędy DVD nie chcą wybrać trybu UDMA na kanale Secondary.
To normalne?
Obie taśmy 80żyłowe.

Pytam się bo ostatnio zauważyłem na jednym (najdłużym użytkowanym i
zaśmieconym) Windowsie XP prof sp1,
efekt resetu i ponownego uruchamiania systemu, przy odczycie z płyt z
Toshiba.
Ale na pozostałych 4 systemach: WinXP i 3xWin98 nie ma tego efektu.
Więc chyba to nie sprzęt?

Moje pytanie to czy HDD z systemem, może pracować na kanale Secondary?

Reszta gratów to:
 SDR 512MB CL2
 HIS Radeon 9200 64MB(128bit)
 SB Live 5.1