Re: WD Caviar - zmniejszenie obrotów talerzy

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Tue 07 Jun 2005 - 14:41:06 MET DST

BQB wrote:
> Programik do zmniejszenia prędkości obrotowej nie istnieje, gdyż to nie
> możliwe. Można jedynie użyć programiku, który zredukuje ruch głowicy,
> przez co podczas odczytu chrobotanie głowicy będzie cichsze i spowoduje
> wolniejszy odczyt. Ale na świst taeży, to tylko jakiś styropian albo cuś.

To niedobrze - myślałem, że to polegało właśnie na zmniejszeniu obrotów
talerzy.
BTW nowe Hitachi mają regulowaną prędkość obrotową talerzy - jeśli dysk
jest używany w mniejszym stopniu telerze zwalniają (dzięki temu
zmniejsza się hałas). Pewnie to mnie zmyliło :)

--
www.tomsiu.prv.pl
Tlen.pl: t3o | JID: teo//chrome.pl | MSN: teo//amit.pl