Re: partycja/plik wymiany - gdzie na HDD najwydajniej?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 07 Jun 2005 - 00:59:45 MET DST

Użytkownik "pe3no" <pe3no@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości
news:d817sh$9jt$1@nemesis.news.tpi.pl...
> To znaczy bliżej środka dysku, a nie krawędzi?
> Mnie się wydawało, że większa prędkość liniowa jest przy krawędzi,
> czyli na ostatniej partycji, jak najdalej początku dysku,
> (zresztą już sam nie wiem) - dlatego właśnie pytałem.

Cylindry w hdd są numerowane począwszy od zewnętrznej kawędzi talerzy
w kierunku ich środka.
http://www.pcguide.com/ref/hdd/geom/tracks.htm

P.S. Tu jest fajny artykuł na temat położenia pliku swap i wydajności:
http://www.xptruepower.friko.pl/art-stronicowanie.html

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/